divendres, 3 de març del 2017

Los mandamientos con Rutinas de Pensamiento y Aprendizaje Cooperativo




Unidad didáctica: los mandamientos

Curso: 5º de Educación Primaria (tres líneas)

Rutina de pensamiento: Titular

Técnica cooperativa: 1,2,4. Puente
 Profesores: Maribel Martínez; Miguel Bordoy y María Teresa Cañellas










Texto del Papa Francisco sobre los diez mandamientos.
  1. Lectura individual del texto. Escribir un titular y tres razones por las que se ha escrito dicho titular
  2. Por parejas: elección del titular que más les guste o creación de uno a partir de los que han escrito individualmente. Exponer tres razones del por qué de ese titular.
  3. Grupo de cuatro: elección de un solo titular y de las tres razones por las que han elegido dicho titular.
  4. Una vez elegido el titular y en un cartulina DINA 4, escribirán dicho titular acompañado de un dibujo que lo represente.
  5. Portavoz del grupo: explicará su trabajo final al resto de la clase.
  6. Se expondrán los trabajos finales y se hará la coevaluación de los mismos (cada grupo justificarà la evaluación de sus compañeros.
  7. Después de esta dinámica, los grupos anotarán los mandamientos que sepan entre todos. En gran grupo se hará el listado de los 10, para después trabajar cada uno de ellos.

«Els deu manaments ens indiquen un camí que s’ha de seguir, i constituïxen també una espècie de “codi ètic”. Quanta pobresa moral i material es deriva del rebuig de Déu i de posar en el seu lloc a tants ídols! Deixem-nos guiar per estes deu Paraules que il·luminen i orienten a qui busca pau, justícia i dignitat».
«És fonamental recordar quan Déu dóna al poble els Manaments. Després del pas del mar Roig, el poble havia experimentat el gran alliberament, havia tocat amb la seua mà el poder i la fidelitat de Déu, del Déu que fa lliures. Ara, Déu mateix, en la muntanya Sinaí, indica al seu poble i a tots nosaltres l’itinerari per a romandre lliures, un camí que està gravat en el cor de l’home».
Papa Francesc. L´Osservatore Romà, 4 de juny del 2013



1. Quin titular li posaries al text?
  • Escriu tres motius pels que has triat aquest titular.









2. Per parelles, triuau un dels titulars i tres motius pels que ho heu fet.




















3. En grup de 4, triau el titular definitiu, els tres motius i feis un dibuix que el representi.



4.  Producte final.


5. Triau un portaveu que expliqui el vostre titular i el dibuisx que el representa.




                                                             




















6. Coevaluació. Rúbrica.


















1 comentari:

  1. Estupenda integración de rutinas de pensamiento con cooperativo. Enhorabuena por las plantillas de Evaluación. Un fuerte abrazo.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.